חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לייעוץ טלפוני ויצירת קשר

    השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

      הדרך להערכת הקשיים בלמידה – המלצות לטיפול בצורה מקצועית

      אבחון פסיכודידקטי, המתבצע דרך מכון לאבחון פסיכודידקטי, הוא השלב הראשון בתהליך המאפשר להבין את הגורם לקשיים של ילד או מתבגר על מנת לקבל המלצות מדויקות לטיפול מקצועי ושינויים בשיטות הלמידה והאבחון. זוהי הערכה מקיפה ומשולבת של החוזקות והחולשות הפסיכולוגיות והדידקטיות של הנבדק, תוך התחשבות בקשיי הלמידה שלו, במצבו הרגשי וביכולתו האינטלקטואלית. מכון תושיה, הקיים מזה 20 שנה, נותן מענה מקיף ומדויק בכל הקשור לשלל סוגי אבחונים, ותמיד מספקים את התשובות והתוצאות המפורטות ביותר.

      מה היא מטרת אבחון פסיכודידקטי?

      ילדים ובני נוער מופנים תדיר לקבל שירות דרך מכון לאבחון פסיכודידקטי מאחר והצוות החינוכי של בית הספר מבחין בקשיים במספר תחומים וממליץ לקבל אבחון מקצועי כדי להבין טוב יותר את קשיי התלמיד ולהעניק לו את הסיוע היעיל ביותר. ברוב המקרים, מטרת האבחון הפסיכודידקטי הניתן לבקשת בית הספר היא לזהות את הסיבה או הגורמים הבסיסיים לקשיים לימודיים, התנהגותיים או חברתיים מתמשכים של ילדים ובני נוער. יתרה מכך, הורים רבים פונים לאבחונים פסיכודידקטיים לילדיהם מכיוון שהם מאמינים שילדיהם מתקשים יתר על המידה בתחומים מסוימים, למרות שהישגיהם הלימודיים בינוניים והצוות החינוכי של בית הספר אינו מדווח על קשיים משמעותיים. חשוב לציין שברוב המקרים האינטואיציה של ההורים נכונה, ופונים למכון באופן עצמאי מבלי לחכות לבקשת בית הספר, כדי לערוך אבחון שיכול לשפר משמעותית את איכות החיים של הילד ושל המשפחה כולה.

      מה הן הסיבות לביצוע מבחן פסיכודידקטי?

      מסיבות שונות, לרבות מוגבלות קוגניטיבית והפרעת קשב וריכוז (ADHD), מופנים ילדים ובני נוער לאבחון דרך מכון לאבחון פסיכודידקטי. להלן שלוש סיבות נפוצות לכך שהורים לוקחים את ילדיהם למרכז אבחון:

      • ליקויי למידה או הפרעת קשב – אם ילדכם מתמודד עם קשיים משמעותיים ברכישת קריאה, כתיבה או חשבון, חשוב לקבוע האם מדובר בלקויי למידה ספציפיים, כגון אלו המשפיעים על מוטוריקה עדינה, תפיסה או זיכרון.
      • קשיים רגשיים, חברתיים או התנהגותיים – כאשר קשיים רגשיים, חברתיים או התנהגותיים פוגעים בתפקוד הקוגניטיבי של הנבדק, יש צורך להתייחס לעולמו הפנימי על מנת לסייע לו בהתמודדות עם קשייו ועם האתגרים בהם הוא נתקל.
      • תת הישגים – כאשר תלמיד משקיע רבות בלמידה ומפגין לפחות פוטנציאל קוגניטיבי תקין, אך הישגיו הלימודיים אינם משקפים זאת, מומלץ לבצע אבחון פסיכודידקטי לקביעת הגורמים המשפיעים על הישגים אלו.

      בהתאם להמלצות המאבחן, ניתן יהיה להעניק לתלמיד את הסיוע והטיפול המקצועיים המתאימים ביותר, המאפשרים לו להתגבר על אתגריו האובייקטיביים או הרגשיים ולבטא לחלוטין את יכולותיו האמיתיות. אם אתם חושבים כי ילדכם זקוק לאבחון, מכון תושיה ישמח להיות קשוב אליכם, וללת לכם מענה מהיר ומקצועי!

      לייעוץ טלפוני ויצירת קשר:

      השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

        אולי יעניין אתכם

        מהם הגורמים המתקשרים לבעיות קשב וריכוז וכיצד לטפל בהם?

        ישנם אנשים רבים שמתקשים ללמוד. חלק מהתלמידים מתקשים להתרכז ולהקשיב למדריכים שלהם, בעוד שאחרים מתקשים לקרוא או לכתוב, להבין את החומר או לזכור אותו. הורים...

        כיצד לאבחן קשיי למידה ולטפל בהן בצורה יעילה?

        קיימות קטגוריות שונות של אבחנות. מכיוון שאנחנו לא מכונות, סביר להניח שרוב האוכלוסייה האנושית נופלת לקטגוריה כזו או אחרת של ליקויי למידה. למרות זאת, ישנם...

        הערכת המצב הרגשי הפנימי - כך ניתן לבדוק

        מטרת האבחון הפסיכולוגי הוא ליצור תמונה מקיפה של עולמו הרגשי והפנימי של הנבדק על מנת להעריך את אישיותו. בדיקה פסיכולוגית היא הערכה מקיפה ומעמיקה. אבחון...

        מבחן פסיכודידקטי למי מיועד?

        מבחן פסיכודידקטי   כשמדובר בילדים בתחילת המסע החינוכי שלהם, יכול להיות קשה לקבוע אילו אתגרים אופייניים להם ואילו צריכים חוות דעת מקצועית. ילדים רבים נתקלים במגוון אתגרים,...
        קידום אתרים קידום אתרים