חפשו כל דבר:

מבולבלים? בואו לקבל עצה של מומחה:

    לייעוץ טלפוני ויצירת קשר

    השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

      הערכת המצב הרגשי הפנימי – כך ניתן לבדוק

      מטרת האבחון הפסיכולוגי הוא ליצור תמונה מקיפה של עולמו הרגשי והפנימי של הנבדק על מנת להעריך את אישיותו. בדיקה פסיכולוגית היא הערכה מקיפה ומעמיקה. אבחון פסיכולוגי לילדים מתבצע לרוב מאחת מהסיבות הבאות:

      • כאשר קיים ליקוי התפתחותי ניכר וקיים ויכוח לגבי המסגרת החינוכית המתאימה ביותר לילד.
      • עיכוב התפתחותי לא מאובחן כאשר הגורם לעיכוב התפתחותי אינו ברור.
      • כאשר קיימת אי הסכמה בין הורים לאנשי מקצוע לגבי הסיבה לעיכוב ההתפתחותי של הילד.
      • כאשר ילד מקבל טיפול מקצועי, כמו טיפול באומנות או טיפול אחר, ולא חלה התקדמות משמעותית.
      • כאשר יש הפרעת קשב וריכוז, חיוני לשלול סיבות רגשיות כגורם הבלעדי. גם אם הפרעת קשב וריכוז של ילד גורמת לו לדימוי עצמי נמוך או לתחושת תסכול כתוצאה מחוסר הצלחתו בלימודים, ניתן לעזור לו.
      • כאשר ילד חווה טראומה או שינוי בחייו, הוא עלול לחוות התקפי זעם, שינויים במצב הרוח, מלנכוליה ותסמינים נוספים כתוצאה מגירושי הוריו, תמותה במשפחה או מעבר דירה.

      אם אתם מזהים את אחת ההתנהגויות אצל ילדכם, כדאי שתשקלו לפנות אל מכון תושיה לביצוע הערכה פסיכולוגית. אבחון פסיכולוגי המתבצע במכון תושיה מוכר על ידי משרד החינוך וביטוח לאומי, ויאפשר לכם לקבל את כל הסיוע הנדרש אשר מגיע לילד.

      באיזה גיל ילדים מוערכים פסיכולוגית?

      זה אולי נשמע מוזר, אבל ניתן לעבור אבחון פסיכולוגי לילדים כבר מינקות. מן הסתם, האבחון מותאם לגיל ולשלב ההתפתחות של הילד, בין היתר מבחינת תפקוד שפה, פיזי, קוגניטיבי ורגשי. ילדים עם עיכובים התפתחותיים או בעיות סומטיות מאובחנים בדרך כלל בגיל צעיר מאוד.

      כיצד מתבצעת הערכה פסיכולוגית של קטין, ומה מטרתה?

      מטרת הטיפול הפסיכולוגי בילדים היא לסייע לילד ולמשפחתו בהתמודדות עם האתגרים העומדים בפניו. על מנת לקבוע את שיטת הטיפול היעילה ביותר עבור הילד, האבחון הפסיכולוגי צריך להצביע על האופי המדויק של בעיות אלו. במסגרת אבחון פסיכולוגי לילדים, לעיתים קרובות ניתן לקבוע את המסגרת החינוכית המתאימה לילד ולהפנות את הילד ומשפחתו לגורמים נוספים שיסייעו להם בהתמודדות עם הקשיים. כדי לקבל מידע נוסף בנושא צרו קשר עם מכון תושיה, והם ישמחו לענות לכם על כל השאלות.

      לייעוץ טלפוני ויצירת קשר:

      השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

        אולי יעניין אתכם

        הדרך להערכת הקשיים בלמידה – המלצות לטיפול בצורה מקצועית

        אבחון פסיכודידקטי, המתבצע דרך מכון לאבחון פסיכודידקטי, הוא השלב הראשון בתהליך המאפשר להבין את הגורם לקשיים של ילד או מתבגר על מנת לקבל המלצות מדויקות...

        מהם הגורמים המתקשרים לבעיות קשב וריכוז וכיצד לטפל בהם?

        ישנם אנשים רבים שמתקשים ללמוד. חלק מהתלמידים מתקשים להתרכז ולהקשיב למדריכים שלהם, בעוד שאחרים מתקשים לקרוא או לכתוב, להבין את החומר או לזכור אותו. הורים...

        כיצד לאבחן קשיי למידה ולטפל בהן בצורה יעילה?

        קיימות קטגוריות שונות של אבחנות. מכיוון שאנחנו לא מכונות, סביר להניח שרוב האוכלוסייה האנושית נופלת לקטגוריה כזו או אחרת של ליקויי למידה. למרות זאת, ישנם...

        מבחן פסיכודידקטי למי מיועד?

        מבחן פסיכודידקטי   כשמדובר בילדים בתחילת המסע החינוכי שלהם, יכול להיות קשה לקבוע אילו אתגרים אופייניים להם ואילו צריכים חוות דעת מקצועית. ילדים רבים נתקלים במגוון אתגרים,...
        קידום אתרים קידום אתרים